Programma

Heeft u tips of (sprekers)suggesties voor het programma? Wij horen het graag! Stuur een e-mail naar Meike Vastert – Sr. Conference Manager

Download de flyer!

Waar gaat het congres Mobile Healthcare over?

Technologische ontwikkelingen zorgen voor een enorm scala aan mogelijkheden om de zorg te verbeteren. De techniek is er, maar hoe kunnen we de mogelijkheden van eHealth/mHealth beter benutten en gezamenlijk opschalen? Hoe bouwen we aan een brug tussen eHealth/mHealth-ontwikkelingen en het gebruik ervan door de zorgverlener en patiënt? Dit vraagt om samenwerking op alle vlakken, flexibiliteit van alle betrokkenen binnen het zorglandschap en om een financieringsstructuur die dit ondersteunt. U hoort visionairs en praktijkervaringen bij het implementeren van eHealth middelen en toepassingen.

Onderwerpen die centraal staan:

  • Gemak en service (online contact, eConsult)
  • Online inzage
  • Zelfmanagement en online behandeling (o.a. zelfmeting)
  • Begeleiding en ondersteuning op afstand (o.a. telemonitoring)
  • Electronische dossiervoering en communicatie tussen zorgverleners (digitaal gegevens uitwisselen, actueel medicatieoverzicht)
  • Games for Health
  • Patiënten portalen
  • Apps & Wearables
  • Internet of Things (IoT)
  • Security & Privacy (AVG)
  • Blockchain
  • Robotica
  • Opschaling
  • Change management en organisatie innovatie
  • Sociale innovatie
  • Bedrijfsvoering en IT

08.15 Ontvangst met koffie op de Innovation Zone

09.00 Opening dagvoorzitter

Tom van ‘t Hek | Dagvoorzitter
Voormalig huisarts, oud hocky international en oud-bondcoach Nederlands dameshockeyelftal, presentator BNR Nieuwsradio

 

09:10 | E-health in de zorgsector: grote stappen voorwaarts of de kleren van de keizer?

Door zijn jarenlange ervaring binnen de zorg met onderwerpen als innovatie, weet Levi als geen ander welke impact nieuwe technologie kan hebben op gezondheidszorg. Hij zet zijn kritische visie op mHealth/eHealth en technologische ontwikkelingen uiteen.

  • Hoe kan dit een belangrijke rol gaan spelen in de gezondheidszorg?
  • En waar zitten we misschien helemaal niet op te wachten?
  • Gaan big data ons echt helpen de zorg te veranderen?
  • En wat betekent dit alles voor de besturing van uw zorgorganisatie?

Levi geeft concrete tips en handvatten en inspireert u om vanaf morgen met een andere blik naar verandering te kijken.

Prof. dr. Marcel Levi, CEO van het gerenommeerde University College London Hospitals (UCLH), cluster van vijf academische ziekenhuizen in Londen, behorend tot de Europese top drie. Voorheen Bestuursvoorzitter van het AMC en decaan van de geneeskundefaculteit van de UvA.

More information

Door weekblad Elsevier is hij uitgeroepen tot ‘Nederlander van het Jaar’ in verband met verschillende activiteiten binnen de Nederlandse gezondheidszorg. Levi is een Nederlander die op verschillende vakgebieden tegelijk internationaal op het hoogste niveau meedraait: als wetenschapper, als medisch specialist en als bestuurder.

Levi studeerde medicijnen, promoveerde cum laude aan de UvA, werd internist, hoofd van de afdeling interne geneeskunde van het AMC, was de jongste hoogleraar in de interne geneeskunde ooit. Marcel werd lid van de Koninklijke Nederlandse Academie voor Wetenschappen en publiceerde ruim zevenhonderd wetenschappelijke artikelen in internationale tijdschriften. Naast zijn bestuurswerk is hij altijd ‘dokter’ gebleven en was hij wekelijks aanwezig op de poli van het AMC en nu in het UCLH.

Lees ook het interview wat Marcel Levi heeft gegeven aan Vrij Nederland:

Superdokter Marcel Levi: ‘Nederlanders investering in spullen, Engelsen in patiënten.’

 

09.50 | Gezondheid(szorg): samen toekomstbehendig succes continueren

  • Gezondheidszorg is een succes, maar wat goed is kan altijd nog beter
  • Succes continueren vergt transitie, een transitie waar technologische innovatie een belangrijke rol speelt, maar niet zonder sociaal-culturele innovatie
  • Succesvol succes continueren faciliteert de samenleving en stimuleert de economie

Prof. dr. Nico van Meeteren, Executive director TKI-Bureau LSH (Health~Holland), hoogleraar Caphri Universiteit Maastricht, Bestuursvoorzitter Topcare

FACTS: Waar voorheen ziekte instant werd beantwoord met therapie en het dagelijks functioneren min of meer buiten beschouwing werd gelaten, bouwen we in de toekomst op talent van de persoon en zijn/haar mantel om de ziekte(n) en het dagelijks functioneren te ‘managen’, daarbij ondersteund met state of the art technologie. Wanneer talent en technologie tekort (dreigen te) schieten, voorziet therapie in oplossingen, voor ziekte(n) en het functioneren. Deze transitie vergt sociaal-culturele- en technologische innovatie en de Topsector Life Sciences and Health (Brand name Health~Holland) voorziet met vele – publieke en private – partijen hierin voor maatschappij en economie op basis van topwetenschap.

 

10.10 Aanbieding eerste exemplaar van de eHealthmonitor 2018

Het Mobile Healthcare congres heeft weer de primeur: het eerste exemplaar van de zesde editie van de eHealth-monitor wordt uitgereikt. De eHealth-monitor is een doorlopend onderzoek waarin Nictiz en het NIVEL jaarlijks de stand van zaken op het gebied van eHealth/mHealth door zorgconsumenten en zorgprofessionals in Nederland in kaart brengen.

 

Dr. Lies van Gennip, Directeur, Nictiz
Prof. dr. ir. Roland Friele, Adjunct-directeur, NIVEL

Dit jaar verdiept het onderzoek onder andere op online inzage. Volgens de Wet cliëntenrechten bij elektronische verwerking van gegevens hebben zorggebruikers vanaf 1 juli 2020 recht op elektronische inzage. Zijn zorgverleners hier al klaar voor? Welke verwachtingen hebben zorgverleners en zorggebruikers hiervan? Zijn er nog uitdagingen? Deze en andere vragen komen aan bod in het rapport van 2018.

Myrah Wouters, Programmamanager eHealth-monitor, Nictiz

 

10.45 |  Koffiepauze

11.15 | Start Break-out sessies
Maak s.v.p. uw keuze uit de break-out sessies van Mobile Healthcare, Data Driven Healthcare en het OuderenzorgTECH congres

/* * Custom CSS For Timetable */ #sched-schedule-1-1710161436 .sched-column-header { background: #e8e8e8; color: #3f3f3f; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-column-header:after { background: #ffffff; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-columns .sched-column:last-child .sched-column-header:after { background: #e8e8e8; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-column-bg-block { background: #ffffff; border-color: #e8e8e8; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-column-bg-block:after { background: #f5f5f5; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-row-no-title .sched-column .sched-column-bg { box-shadow: 0 -1px 0 #e8e8e8; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-time-value { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-event .sched-event-inner { color: #ffffff; text-align: center; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-event.sched-event-invert .sched-event-inner { } /*#sched-schedule-1-1710161436 a.sched-event.sched-event-sort-hidden { opacity: 0; }*/ #sched-schedule-1-1710161436 .sched-sort .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 100px; } #sched-schedule-1-1710161436 .sched-sort.sched-sort-open .sched-sort-dropdown .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 180px; } /* * Custom CSS Event Popup */ #sched-schedule-1-1710161436-popup .sched-popup-description { } #sched-schedule-1-1710161436-popup .sched-popup-description .sched-meta a, #sched-schedule-1-1710161436-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text a { color: #18bc9c; } #sched-schedule-1-1710161436-popup .sched-popup-description .sched-meta, #sched-schedule-1-1710161436-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text { color: #535353; background: #ffffff; } /* * List */ #sched-schedule-1-1710161436-list .sched-list-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-1-1710161436-list .sched-list-column-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-1-1710161436-list .sched-list-event { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-1-1710161436-list .sched-list-event:hover { color: #000; } #sched-schedule-1-1710161436-list .sched-list-event-description { color: #666; } #sched-schedule-1-1710161436-list .sched-list-event-title { font-weight: bold; ; }
Break-out Sessies
Veilig beheer van uw zorggegevens

  • Mobiele apps binnen de zorgorganisatie
  • Wat zijn de uitdagingen?
  • Hoe zit het met de privacy en veiligheid?

Ed de Myttenaere, Beng CISA CRISC MBA RI, CIO Noordwest Ziekenhuisgroep

Online gezondheidsvoorlichting, de klantbehoefte centraal

  • Van one-size-fits-all naar voorlichting op maat
  • Personalisatie via het samenstellen, bewaren en delen van digitale brochures
  • De belangrijkste uitdagingen en learnings

Annette Roijaards, Online Strateeg, Hartstichting

Rijke content kanalen (WhatsApp en RCS) de game changer voor zorg en MobileHealth

  • De impact van WhatsApp en RCS (Rich Communication Services) op zorg apps
  • Wat de zorgsector kan leren van Booking.com en Next Generation Messaging
  • Een “Silicon Valley” blik op moderne klanten/ patiënten interactie

Jan Saan, CTO CM, leading rol voor CM bij het Early Acces program van Google RCS en de WhatsApp for Business integratie

Niet meer naar de dokter: zelf je gezondheid verbeteren met persoonlijke data

  • Hoe kan persoonlijke data worden gebruikt voor verbetering van de glucoseregulatie bij diabetes mellitus?
  • Welke kennis en vaardigheden zijn vereist om dit te kunnen toepassen?
  • Wat betekent dit voor de relatie tussen arts en patiënt?

drs. Ronald Fokkink, Adviseur zelfmanagement en eHealth, Data scientist, RWR Advies en lid Patient Expertise Team Ikone

De zorg van de toekomst: gaan avatars de zorg overnemen?

  • Het aantal mensen met een chronische aandoening zal explosief gaat stijgen. Gevolg: hoge kosten en tekort aan gespecialiseerde krachten. Om betaalbare zorg te kunnen blijven leveren is een andere organisatie van zorg nodig.
  • Kunstmatige intelligentie gaat een grote rol spelen. In de vorm van avatars worden patiënten ondersteund om
    een aanzienlijk deel van de zorg zelfstandig uit te voeren.
  • Visie MUMC+ op de rol van de patiënt in de toekomst:
    patiënten zullen zichzelf gaan behandelen m.b.v. KI, in de vorm van een avatar. Thuis kan eenvoudige diagnostiek en het voorschrijven van medicatie plaatsvinden. Als dat niet langer toereikend is dan pas volgt bezoek polikliniek in het ziekenhuis.

Prof. dr. Hans-Peter Brunner-La Rocca, Chairman Division Structural Heart Diseases, Director Heart Failure Clinic, Department of Cardiology, Maastricht University Medical Center

Het real-time inzetten van spraakherkenning om registratielast te verminderen

  • Spraak-naar-tekst met behulp van Google
  • Tekst automatisch op juiste plekken in het EPD
  • Ondersteunen van de arts in zijn diagnose met kunstmatige intelligentie

Dr Martijn Bauer, Internist, LUMC
Simone Cammel MSc, Data scientist, LUMC

Radboudumc: goed medicijngebruik met begrijpelijke geneesmiddelinformatie

  • Het aantal geneesmiddelgerelateerde ziekenhuisopnames en potentieel vermijdbare opnames door medicatiefouten stijgt vors
  • Met de begrijpelijke geneesmiddelinformatie van Health Base gekoppeld aan het ZIS en via het patiëntenportaal op pc of smartphone zijn patiënten goed geïnformeerd en verbetert medicatieveiligheid en goed geneesmiddelgebruik.
  • Totaalvisie Radboudumc op patiëntenvoorlichting en inzet van patiëntgerichte informatie over medicatie

Eric Hiddink, Apotheker/bedrijfskundige, Stichting Health Base Spreker Radboudumc

E-health in mijn zorginstelling – waar kijkt de inspectie naar?

  • Hoe ziet de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd toe op e-health bij zorginstellingen?
  • Hoe kan een inspectiedag er uit zien en wat treft de inspectie zoal aan?
  • Interessant voor iedereen die betrokken is bij het inrichten van of werken met e-health bij een zorginstelling; van zorgverlener tot bestuurder

Drs. Johan Krijgsman, coördinerend inspecteur e-health, Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

eHealth: altijd een vernieuwing, soms een verbetering

  • Wanneer is een innovatie daadwerkelijk een verbetering voor de patiënt?
  • Is mHealth altijd verzekerde zorg?
  • Implementatie van effectieve innovaties versnellen

Dr. Hans C. Ossebaard, adviseur Innovatie, Zorginstituut Nederland

Bekostiging en regels mogen e-health niet in de weg staan! Laatste ontwikkelingen

  • Laatste ontwikkelingen over hoe als zorgverlener e-health te bekostigen
  • Opschalen en implementeren van goede e-health kan sneller
  • Welke goede voorbeelden ziet de NZa?

Harm Lieverdink, Manager unit beschikbaarheid en innovatie van zorg, Nederlandse Zorgautoriteit
Bernard Creutzburg, Projectleider e-health, Nederlandse Zorgautoriteit

mHealth en de AVG – de eerste ervaringen, vragen en antwoorden

  • mHealth en privacy: wanneer mogen er medische persoonsgegevens verwerkt worden?
  • Hoe ziet het toezicht van de Autoriteit Persoonsgegevens eruit?
  • Ruimte voor uitwisseling van ervaringen

Sofie van der Meulen, senior inspecteur systeemtoezicht, Autoriteit Persoonsgegevens

Leefstijlmonitoring: langer thuis met slimme techniek Ervaringen van Gemeenten Breda en Helmond

  • Hoe werkt leefstijlmonitoring? De voordelen voor patiënt, mantelzorgers en zorgprofessionals.
  • Ervaringen en praktische tips m.b.t. de implementatie bij Gemeenten Helmond en Breda en in samenwerking met thuiszorgorganisaties.
  • Hoe maken we de inzet van E-health in Nederland tot een succes. Publieksdiscussie a.d.h.v. prikkelende stellingen.

Daan van Dooren, Business Lead KPN Vitaal

Gelofte maakt Schuld: het fatale wachten in de Spoed en het Transferium

Een mensenleven telt na triage en behandelplan. Uitbehandeld lijkt dan weer het eindpunt. Een bekende topsporter en logistiek specialist tonen de praktische kanten van gevolg en resultaat.

  • De harde werkelijkheid van een Spoedpost. Iets dat je nooit meer zult vergeten.
  • De cultuur blijvend veranderen in de Spoed: bewijs uit de praktijk
  • De uitstroom naar revalidatie hoort bij de behandeling: menselijke prioriteit

Noah Mbuyamba, patient en de nieuwe blade-runner uit Maastricht
Martin Dat, managing partner TallKing Results

GGD’s succesvolle ePublic Health diensten: nieuwe vormen van preventie en publieke gezondheid

  • JouwGGD.nl (475.000 unieke bezoekers), GGDAppStore.nl, GroeiGids- app (210.000 downloads): waarom succesvol?
  • In samenwerking ontwikkeld en gebruikt door meerdere GGD’s
  • Geleerde lessen voor ontwikkelen en opschalen

Petra van Tiggelen, Innovatiemanager GGD Amsterdam
Pjer Vriens, Beleidsadviseur Nieuwe Media, Gemeente Rotterdam/GGD Rotterdam-Rijnmond
Anneke Kesler, Programmamanager GroeiGids
Monique Westerlaken, Afdelingsmanager JGZ GGD Regio Utrecht

Mobiel gemak ook bij je eigen zorgorganisatie! Wat kan de zorg leren van digitale koplopers als ING en Transavia

  • Wat kan de zorgsector leren van (mobiele) services in andere sectoren?
  • Hoe kan een mobiele service de bestaande zorg makkelijker maken voor patiënt en zorgverlener?
  • Wat zijn de sleutels naar succesvol gebruik van BeterDichtbij?

Godfried Bogaerts, Oprichter en Algemeen Directeur, BeterDichtbij.

Regie op mobiele zorg – klaar voor 2020

  • Waarom ZIB’s in praktijk maar bijzaak zijn
  • Aan de slag! – Sturing vanuit medisch informatiemanagement is bittere noodzaak
  • Hoe mobiele dienstverlening ons dichter bij de patiënt brengt

Mirthe van Dort-Hennevelt, Programmamanager Treant Zorggroep
Ramona Bruins, Projectleider Treant Zorggroep

Gemeente Alkmaar en Zo-Dichtbij: samen op weg naar een digitale wegwijzer

  • Hoe kunnen de gemeente en een sociale innovatie elkaar versterken?
  • De mantelzorger en de professional ontzorgen met een ‘one stop shop’ voor wonen, zorg en welzijn
  • Comfortabel langer thuis wonen, met regierol voor de bewoner

Dr. Wally Keijzer-Broers MBA, sociaal ondernemer Zo-Dichtbij
Gerard Wilts, senior beleidsadviseur sociaal domein, Gemeente Alkmaar

Watchi Care, personensalarmering (en meer) in een nieuw jasje!

  • Positionering,
  • Technologieën
  • Ervaringsverhaal

Ivonne Barents, Mantelzorger van een vader met dementie
Frank Coster, CEO & Founder Watchi
Olan Bottenheft, Service Partner Watchi

Van Wonen naar Leven - werkt alleen als je Slim durft te Leven

  • De nieuwe demografie, daarmee de sociale mens, is bepalend in onze visie op het leven.
  • De gewenste woonvorm en woning zijn onbekend.
  • De banken en investeerders lijken schuw. Smart kan namelijk best anders uitpakken.

Erik Reintsema, Adviseur en ex-bankier
Michel Bouquet, Managing partner TallKing Results

Ziekenhuis zorg thuis voor kwetsbare ouderen die acute zorg nodig hebben

  • Samen werken aan samenwerken in de acute ouderenzorg vraagt om andere zorgconcepten
  • Hospital@Home zorgprogramma in Nederland is mogelijk, zowel juridisch als financieel
  • Toekomstbestendige ouderenzorg vraagt om echte innovaties die samen met ouderen worden ontwikkeld en door ouderen kunnen worden gebruikt, zoals e-health en serious gaming


Prof. dr. Sophia de Rooij, internist-ouderengeneeskunde & klinisch geriater, hoofd Universitair Centrum Ouderengeneeskunde & directeur Alzheimer Centrum Groningen, UMCG, Universiteit van Groningen

Zorgrobot Lea maakt het leven voor Parkinson patiënten makkelijk

  • Parkinson patiënten in rolstoel lopen dankzij Lea: ondersteunt mobiliteit en veiligheid
  • Actief blijven met Lea: dansen en revalidatie oefeningen
  • Zorgmedewerkers kunnen progress van patiënt meten en kwaliteit van zorg verbeteren

Dr. ir Maja Rudinac, CEO en cofounder, Robot care Systems

Met wie en hoe communiceert u over zorg?

  • Communicatie over de lijnen heen
  • Samenwerken zorgvrager, mantelzorgers en professionals
  • Praktijkcasussen

Cindy Hobert-Bootsveld, directeur, Stichting OZOverbindzorg

Hoe wiskunde de zorg beter maakt…

5 tips voor succesvolle Data Driven Healthcare

  • Wat verstaan we onder Data Science en hoe pas je dit succesvol toe in het medisch domein?
  • Hoe de ontwikkeling van een Cardiovasculair Risicoprofiel Management voor Clinical Decision Support bij UMC Utrecht de cardioloog ondersteunt bij het behandelen van zijn patiënt.
  • Hoe de Sint Maartenskliniek optimale afstemming bereikt tussen de patiëntvraag en het zorginstellingaanbod. En hoe dit bijdraagt aan een hogere kwaliteit van de zorgdienstverlening, een betere werkverdeling en een beter bedrijfsresultaat.
  • Ga naar huis met 5 praktische tips voor een succesvolle inzet van Data Science binnen je eigen organisatie.

Dr. Bart Veltman, Partner ORTEC
MSc Erica D’Acunto, Senior Data Scientist ORTEC
MSc Tim van Luxemburg, Data Analytics Consultant ORTEC

Kunstmatige intelligentie in de zorg: de waarde en de randvoorwaarden

  • Aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk: Wat is de toegevoegde waarde van AI in de spreekkamer?
  • Onder welke randvoorwaarden moet AI geïmplementeerd worden om in de zorg op een duurzame, veilige en verantwoordelijke manier van waarde te zijn?
  • Binnen welke gebieden in de zorg is het nu al mogelijk om AI onderdeel van de medische besluitvorming te maken, en waarom?

Willem Herter, Oprichter Pacmed

Liberating Big Data for the benefit of care and research

  • Massive amounts of patient level care data remain under-utilized
  • Federated collaboration models enable mobilization of such data
  • Analysis of patient level data leads to efficiency improvements in the clinical trial process

Bart Vannieuwenhuyse Ms Sc MBA, Senior Director, Janssen Clinical Innovation

Break-out Sessies

Workshops o.a.:
Machine learning en kunstmatige intelligentie:
van buzzwords naar concrete toepassing
In deze sessie:

  • Krijgt u een overzicht van recente technologische ontwikkelingen op gebied van kunstmatige0intelligentie (KI/AI) in de medische sector
  • Hoe zetten zorgorganisaties, ziekenhuizen en bedrijven kunstmatige intelligentie (artificial intelligence) in?
  • Wat zijn toepassingen voor mijn vakgebied of voor mijn organisatie?

Frederieke Jacobs, Co-founder SmartHealth
Jan Jacobs, Co-founder SmartHealth

 

15.15 Digital Health Transformation at the Cleveland Clinic

  • Key Digital Health Capabilities, Now and Future
  • How to Engage Clinicians and Patients in Adoption

How Cleveland Clinic uses telehealth and data to introduce new dimensions of care

“If we really want to make a difference in our patients’ lives, providers must incorporate into their thinking how to use telemedicine and remote care. We can’t just keep building hospitals; it isn’t sustainable.”

 

Cleveland Clinic: ranked number 2 Best Hospitals in the USA. Seeing more than 7 million patients per year. It’s a nonprofit, multi-specialty academic medical center that integrates clinical and hospital care with research and education. At Cleveland Clinic, more than 3,500 physicians and researchers represent 120 medical specialties and subspecialties, 1,400 beds on Cleveland Clinic main campus and 4,435 beds system-wide, with healthcare facilities in Ohio, Florida, Nevada, Toronto, Abu Dhabi, and soon London. By setting standards, collecting data and analyzing results, Cleveland Clinic puts patients first through improved outcomes and better service, providing a healthier future for all.

Matt Stanton, Executive Director, Digital Health, Cleveland Clinic USA.

More information
As the Senior Director for Distance Health at the Cleveland Clinic, Matt leads a department that develops and manages the Cleveland Clinic’s telemedicine initiatives; creating technology solutions to expand the reach and improve the efficiency of healthcare. In this role he has led the inception and adoption of virtual visits and remote monitoring programs. From selecting vendors, managing clinical operations online, training and implementation for the use of distance health technology across the Enterprise; the Cleveland Clinic has committed to a digitalization strategy to bring healthcare into the future wherever it is clinically appropriate.
Cleveland Clinic is responding to patients’ needs for better care, greater convenience and improved access to the services and had integrated its telehealth service with its patients Electronic Medical Record (EMR).

Cleveland Clinic has introduced successfully telehealth across 40 different departments and many different types of care. From urgent care, specialty follow-up care to remote second opinions. From post-operative care, home care to shared medical appointments and coaching. As well: digital transfer of images from multiple vendor sources into a patient’s EMR and subsequent access from any point of care. They recently began a chronic care and remote patient monitoring pilot: tracking data from remote monitoring devices at home. That data was integrated with Cleveland Clinic’s telehealth platform. Providers could then view these vital signs, such as blood pressure, during scheduled virtual visits, to help patients manage their care.

As the benefits of distance health become apparent, Cleveland Clinic is working to find new ways to exploit relevant technologies. Among the efforts underway:

  • Integrating data from patient’s apps into the patient’s Electronic Medical Record
  • Installing telemedicine capabilities at skilled nursing facilities to increase communication with patients’ providers
  • Developing an aggregator that collects data obtained through various consumer apps into a common format that can be entered in Express Care Online and the patient’s EMR

Matt’s previous roles at the Cleveland Clinic include, business development for international and domestic opportunities, and managing the business operations of a clinical department of neurosurgeons and neurologists focused on the treatment of stroke.
Matt received his degree in engineering from Cornell University. After graduating, he spent eight years as a U.S. Naval Officer for the U.S. Navy’s Nuclear Propulsion Program.

Facts about Cleveland Clinic
One of the World’s Leading Health Care Organizations, seeing more than 7 million patients per year. Based in Cleveland, Ohio, the clinic is a nonprofit, multi-specialty academic medical center that integrates clinical and hospital care with research and education. At Cleveland Clinic, more than 3,500 physicians and researchers represent 120 medical specialties and subspecialties, 1,400 beds on Cleveland Clinic main campus and 4,435 beds system-wide, with healthcare facilities in Ohio, Florida, Nevada, Toronto, Abu Dhabi, and soon London. By setting standards, collecting data and analyzing results, Cleveland Clinic puts patients first through improved outcomes and better service, providing a healthier future for all. Cleveland Clinic has garnered many notable awards and recognitions. The most recent U.S. News & World Report’s list of Best Hospitals ranked Cleveland Clinic number 2 in the USA.

 

16.15 Borrel & Bites
Wij nodigen u van harte uit om tijdens de netwerkborrel na te praten
over het congres. Zo kunt u na de spits weer naar huis reizen.

Mobile Healthcare Congres & iZone website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018